Tuesday, January 15, 2013

KeKuAtAn SeMaNgAt KiTa AdAlAh DIA

hYE BlOg yG SwEeT...AkU aRi nI SedAng NaK muLa IdUp BaRu....BaNtu lA Aku yE...AkU DaH X kUaT ToK HaDaPi aPE Yg Da jAdi SeBeLuM ni...MeMaNg jElEs tgK OrG lEn AdA PaKwE tApi aPa BolEh BuAt ... mAcAm DaH Aku LaKukAn TokTuNJuK Yg aKU SaYaNGkAn DiA Tp sTiLl Dy KaTe aKu X SyG kAn Dy... nTaH lA....... pEnAt DaH...Ttibe jeles plak tgk orang yang ade pakwe... ye la., mane taknye... dok ckp lembut,... tutp ngn bantal... hahaha...aku pun pernah mcm tuh.... xnak bg orang dgr ape yang kt cakap...teringat kesah dulu2.... mcam2 kenangan yang ada dlm ingatan aku... tapi apa kan daya... terpaksa lah di buat jadi ingatan je...pastu kita dah x da pakwe ni... xda sape nak ajak kuar.. ajak roomate.... diam je.. nmpak sgt lah yang dia xnak pergi.... kuar duit la akatakan... bek kuar ngan pakwe ... xyah dy kuar duit kalau kuar ngn aku... aku rasa keseorangan sagt skang...ajak je roomate p tgk wayang... diamkan jugak... sume cite dah tgk.... mane taknye... kuar ngn pakwe, save duit ... erm... tapi aku..? kenapa bile dorang susah aku cuba nak ada dengan dorang tapi bile dorang senang.... xda plak nak simpati dengan aku....muke seronok jek mcm kenekan aku... tapi x pelah... ade hikmahnya ni...Allah Maha Besar.... Allah dah tetapkan ini yang terbaik buat aku ... aku reda...dulu aku pun buat mcam orang len jugak...gayut dengan pakwe... gelak2.... tapi skang.. aku tgk plak orang buat mcm tuh... tp nape dorang elok jekk..? kenapa aku plak yang lain.... bile bz skit je kata kt xnak lyn dy... pdahal dlm hati ni, rasa x nak buat ape pun... nak mengadap muke dy je.... tp kt pun ade life jugakkkan...jeles nye tgk orang len.... tp x pelah asalkan dorang bahagia...bile jadi mcm tuh... orang x appreciate pun apa yang aku dah buat...bile marah jek... sumenya punca pada aku... padahal slh tuh x besar mane pun....sampeai nak tengking2 aku, marah2 aku...ni tgk roomate aku senirik romantik je ngn pakwe dy.. aku rasa sedeh,...sbb aku penah buat mcm tuh...dy cite pasal pkwe dy,... balik kampung sama...tp aku?dah x boleh nak cite ape dah pasal pakwe aku yang sekarang dah jd ex aku... mane taknye... pakwe aku tuh dah sound terang2 kat member2 aku...sampe tahap dy xnak dgr langsung cite aku dah....kadang2 aku msuk le jugak pasal dy bile bsembang sbb dorang slalu ckp pasal pakwe dorang .... tapi terus tuka topic... Ya Allah dugaan mu ini besar sgt...aku cuma minta dgr je ... bukan p sound or sebuk pasal aku ngn kwn2...sampe satu tahap dy boleh kuarkan kata2 kat kwn aku yang ' kau diam, jgn ingat kau bek sgt, dy penah cite kat aku pasal kau' sampe tdiam kwn aku tuh.. ptt kew.?diamkan sudah la.... aku x ckp pe pun kat kwn2 dy pasal baik buruk kwn dy... aku dgr jek... sedeh sgt bile hati dah kosong tapi masih ada secebis rasa sayang.. tp apa boleh buat... dia xkan pernah berubah untuk trima seadanya aku.. kata je terima seadanya,.. tp sebenarnye x... sampai sepupu aku pun dy nak marah... pd dy, mungkin dy nak kwin ngn sepupu dy.. tp aku x.. family kami mmeng x bagi langsung... sepupu2 aku dah mcm adik beradik jek... dok sebelah x boleh, sembang pun x boleh.... rimasnye... kami dah mmg suke bersembang soksek soksek nak kongsi life... cth mcm dy nak awek dy mcm mane...? keje kat ner.? mcm2 lah... bukan pasal . eh aku syg kau lah kau syg aku x..? bukan mcm tuh... tu ke caranya kalau dy terima idup aku yang dah memang mcm ni..? bukannya aku curang... ke memang btol nak aku curang...? ckp mcm mane pun xnak paham... bile ckp elok2 , pike kot lain.. bile aku nek sore tau plak kata aku xnak ckp elok2...bile aku tengking kata plak aku mulekan... padahal dy yang mule2 terbit tengking2 dalam idup bcouple dengan aku... so... conclusi nye... laki memang memimpin, jgn nak marah la kalau pempuan ikut cara kau melayan... sume benda salah.. mmg goodbye la citenye...boleh plak kata kat aku, abis, nak tunggu curang dulu baru boleh marah.? mcm tuh..? amboi, dy sape nak marah2 aku x bertempat... kire aku x curang ni naka marah2 aku jgn bg curang..ingatkan sudah le.. tapi jgn la sehari sekali... berpada2 la... ni caranye nak marah2 jek. orang pun boleh muak la kalau dngn cara mcm tuh.... sekian


No comments:

Post a Comment