Tuesday, February 26, 2013

PerangaI MaCAm AnTU

SALAM CIK oren...

arini kite nak kongsi sepekara lagi..

kes lain plak.. mcm2 lah kat dunia nih..erm...

aku pelik kenapa bile pempuan kerja mcm2 x btol padahal dalam hati allah je yang tau yang pempuan tuh setia kat lelaki tuh tapi mcm2 kene tyme kerja, kene angkat kol lah, balas mesej cepat, maki hamun, kene tido lmbt sbb layan cik lelaki tuh padahal esok kene bagun awai, pukul 6.30 pagi..

haish kwan aku nih, sian btol aku dgr cite dy cik oren..

kalau lah cik lelaki tuh tau yang dia kerja bukan nak menggatai, cukup lah da ade dy masa tuh tapi ntah la, dunggu btol mamat sewel tuh... cari duit nak melayar bahtera bersama, sng nanti kalau susah si perempuan ada lah skit duit nak tambah... tapi kuno nak gler ar si lelaki tuh..

si pempuan tuh menagis teresak-esak bile pike apa yang dah jadi kat dia... ye la mane taknya, dah bersengkang mata nak kumpul duit,... kate belajar OB kan... xkan nak workholism tyme kerja.... kerja kene enjoy.. btol x kwn... sian dy..

si lelaki tuh pun, skang aku dgr dah kerja... tapi wat praktikal kot... ntah le....

kate pempuan tuh kat aku, dia x sampai ati nak balas balik ape yg laki tuh dah buat,..

memang dia kate rasa nak balas balik apa yang laki tuh dah buat kat dia masa kerja... tapi dy x sampai ati kot..ntah la...

pegi mana2 pun x boleh, nak makn dengan kawan kene marah, sembang dengan kawan laki kene marah... tapi aku dgr si lelaki tuh, slamba badak je p mkn ngn staf kat situ... haa. pempuan tuh dah lalui semua tuh daripada dia,.. kata pempuan tuh niat dy nak kongsi apa yang dia lalui,,.. pengalaman katekan.. tapi di salah tafsir plak laki tuh...

so kate pempuan tuh.. bek diamkan saja... lantak lah.. janji x gaduh... tapi gaduh juga... adoi.. runsing aku nok... moga hari2 perempuan tuh di penuh dengan cahaya dan dapat belajar dari pengalaman yang terjadi...

to be continued ..

No comments:

Post a Comment