Monday, July 25, 2011

DEar BlOg YaNg sWeEt

dear blog..
mencintai aku dengan seadanya..

taw x..arini aku tunjukkan satu video nih pada kawan kwn2...alhamdulillah dorang sume suke. dorang kata video tuh menaikkan semngat dorang.. termasuk aku..aku sgt2 berterima kasih pada seseorang yang telah memberikannye pada aku bile aku rebah tanpa kata... lets say la,aku dah x dew kat dunia nih.janganlah korang sume putus asa.setiap manusia xkuat tok menghadapi dan memerlukan orang yang dapat memimbing.sama jugak ngan aku..alhamdulillah setakat nih,aku bersyukur sgt.. erm.. blog yang sweet..kau taw x..aku nih bukannye kuat mane,same mcm manusia lain,slalu kene di ingatkan...kt nih bukan mcm komputer kan,robotkan,sume benda boleh search n suddenly kuar...oh god, kt bukan mcm tuh.. tp adew sesetengah orang tak boleh time yang kt sume macam tuh..erm...tuh la yang kadang2 buat kt sedeh kan.... erm...xpe,,aku paham ape yang korang lalui bile terkene mcm tuh.. dun worry ,Allah maha Besar..erm..blog yang sweet.. salah x lau kt luahkan ape yg kt nak luahkan pada orang yang kt sayang dan percya? erm... maybe pada kau salah, sbb manusia nih bukan ley kt percaya sgt...tp pada aku aku adew orang yang aku sayang and percaya...erm.. taw x..satu cite nih...sweet sgt...awek sorang nih ngis giler2..sampai bengkak mate..dia kol pakwe dy..then pakwe dia kata 't sya bwk lah awk kuar,k...dah jgn nagis' ... huyoo..alangkah bagus bile mcm tuh kan...sweet sgt...p[ada aku,skadar amik berat dan pandai memujuk pun dah kire bagus sgt.. blog yang sweet ,lau kau x hargai sesuatu kau buat mcm mane? ...sbb adew orang kate manusia nih x reti nak hargai...tp aku pelik..mcm mane dia taw yang manusia ni x reti hargai..? erm...pada aku..setiap manusia tuh adew cara dia yang tersendiri tok hargai sesuatu ataupun seseorang...perlu kew kita bgtaw setiap pelusuk dunia yang kt sedang hargaikan sesuatu atau seseorang.? ermm.blog yang sweet,.. aku sentiasa doakan walau macam mane keadaan sekali pun,,aku harap orang2 yang aku sayang sentiasa selamat dan jauh dari benda2 tak baik..i.allah.. blog yang sweet, mmg manusia tak tahu yang manusia yang len menangis, tp cukup sekadar menghormati dia dan simpan ape yang telah berlaku baik2,..dan bimbing dia tanpa mengharapkan balasan ..betol x? ..tp sesetangah manusia anggap benda2 ni kene di tunjukkan dan dengan mngeluarkan kata2 yang boleh mnggambarkan yang mereka memerlukan balasan...perlukew? tapi bile manusia keluarkan kata2..manusia lain menganggapkan kata2 itu hanya untuk memenkan perasaan dan hati mereka...erm..sedeh tak...padahal kt x taw pun yang manusia tuh betol2 iklas dan x penah adew unsur tipu..btol x..? takpe lah kan..lau kt manusia dipihak yang benar,kenapa kt perlu sedeh, bialah Allah yang uruskan..kt mencuba dan selebihnya bialah Dia yang aturkan.kkdang2 aku xcukup ilmu untuk mengetahui benda2 cam ni ..yela skang nih kan da zaman baru..mungkin pemikiran manusia sekarang pun dah baru...erm...

No comments:

Post a Comment