Wednesday, March 2, 2011

Kuat Kuat Kuat !!!

bila kita di timpa musibah , tidak kira musibah itu besa atau kecil. kita sebutlah innalillah hiwainnaila hirajiun.
i.allah terasa ilang sikit beban yang kita pikul.
erm..
taw sebab ape aku cakap pasal benda ni kerana aku di timpa musibah dari satu ke satu musibah.
erm..
Alah x kan menguji kita kalo kita tak mampu untuk menghadapinya..
kan kan kan?
erm..
janganlah kita mngeluh dengan apa yang terjadi , sesungguhnya apa yang terjadi pasti adew hikmah.
aku nak luahkan pada seseorang tapi susah untuk cari orang yang betol betol boleh menjadi pendengar yang baik.
teman sebilik yang rapat dengan aku?
erm..
memang dia teman rapat aku tapi dia bukan pendengar yang baik.
banyak kali aku bersembang dengan dia, adew saja benda yang memotong aku berkata-kata.
seolah olah merasakan tidak ingin tahu apa yang aku sedang katakan..
erm..
so dia bukan diklasifikasikan sebagai pendengar yang baik.
kadang-kadang sakit ati jugak bile kita tengah elok elok bersembang dengan dia, menceritakan apa yang terjadi pada kita, tetibe si dia boleh menukar topic dengan menyapa orang yang lalu di hadapan bilik,,
hulamak. menusuk kalbu kot..
boleh bangun bersembang ngn orang yang lalu depan bilik..
hei..?
kalo xmo dengar, bagitahu terang terang.
erm..
macam2 kerenah kat muka bumi nih kan..
erm...
sebenarnya ramai manusia yang cam ni..
cuma kita saja yang sedar dan x sedar akan kehadiran manusia berspesis ini..
erm..
ok, bebalik kepada apa yang kita cakapkan tentang musibah.
sebagai hamba Allah, kita perlu hadapinya juga, jangan kita menyerah dengan amik keputusan untuk lari dari menghadapinya ..ok?
erm...
doa moge di tabahkan hati untuk senang menyelesaikan segala masalah yang melanda..
sebenarnya, orang yang banyak di uji ni, Allah sayang pada dia.
sayang sangat2..
haaa.ok?
jangan mudah putus asa.
ni nasihat aku pada sume termasuk pada aku yang juga kadang2 x kuat untuk hadapi dugaan.
tp kita kene sentiasa yakin bahawa Allah sentiasa bersama kita..
i.allah

No comments:

Post a Comment